In campania “Alege oaia!” au fost investite 6 milioane euro pentru crescatorii de ovine, iar ministrul agriculturii, Petre Daea, sustine ca aceasta campanie este profitabila prin cresterea considerabila a vanzarilor de carne de oaie.

Pe de alta parte, o parte a crescatorilor de ovine se arata nemultumiti de rezultatate, sustinand ca de pe urma acestei campanii profita exclusiv “baietii destepti” din acest segment, in timp ce ei, majoritatea oierilor, se indreapta spre faliment.

Ministrul s-a deplasat la Slatina sa promoveze campania. Dincolo de fatada festivista a evenimentului, Petre Daea a fost intampinat de un grup de crescatori dornici sa prezinte ministrului situatiile neplacute cu care se confrunta crescatorii mici de ovine: berbecii cu rasa pe hartie, pasunile, subventia mica acordata pentru lana, preturile mici la, branza, carne.

Ministrul s-a multumit sa faca o baie de multime, iar oierii nu au mai apucat sa isi prezinte problemele plecand, pe rand, de la eveniment.

Peste toate, furia oierilor pare sa fi fost declansata de o fotografie facuta la evenimentul din Slatina, imagine postata pe o retea de socializare de secretarul de stat in Ministerul Agriculturii.

Imaginea il reprezenta pe acesta, alaturi de cei mai prosperi crescatori de ovine din tara noastra: Dumitru Andresoi, presedinte al Asociatiei de Ovine Dacia Hunedoara (supranumit “regele ciobanilor”) si Iancu Polifronie, presedinte al Asociatiei Crescatorilor de Ovine Dobrogea, ambii considerati ambasadori ai campaniei Alege Oaia.

Crescatorii au facut o posibila legatura, privind imaginea, intre deschiderea diferita catre facilitatile oferite si relatiile existente intre cei alaturati reprezentantilor MADR.