In 2008, Samuel Widmer si Stefan Jung au venit in Romania hotarati sa construiasca ferma de bovine Angus. Asa a luat nastere, langa Sibiu, Karpaten Meat Group. Un business ce a avut la baza atat pasiunea celor doi elvetieni fondatori pentru domeniu, cat si dorinta lor de a da o sansa posibilitatilor nelimitate ale Romaniei.

La inceputul anului 2008 au cumparat o ferma la Nocrich, judetul Sibiu, care a fost renovata iar la sfarsitul anului a ajuns si primul import – un transport de 120 de juninci din Germania. In urmatoarea perioada, numarul fermelor si al efectivului de bovine a crescut treptat iar suprafata terenului alocat acestora s-a extins.

An de an s-a dezvoltat o parte a acestui business. In 2009 au fost aduse inca 200 de capete, in perioada 2011-2012 au ajuns sa detina 1.200 de animale, 2013 numara 2.100 de capete si tot asa. Astazi, la 10 ani de la infiintare, grupul de firme se mandreste cu 10,000 de hectare, 5 ferme si cu un efectiv de bovine Angus de 8000 de capete.

Evolutia acestui sector de activitate de-alungul timpului a fost spectaculoasa in Romania, ajungand ca acum, pe toata suprafata tarii sa pasca un numar total de peste 30,000 de capete iar noi consideram ca am contribuit substantial la dezvoltarea acestui sector prin ferma exemplu pe care am creat-o si prin sprijinul asigurat fermelor partenere.

Chiar de la inceputul acestei afaceri, obiectivul principal al fermei de langa Sibiu a fost formarea unui lant de productie care sa acopere toate etapele si care sa se oglindeasca intr-o trasabilitate completa a unor produse premium.

Pornind cu un efectiv restrans si pastrand mereu in minte tinta ambitioasa, asigura acum, dupa 10 ani de activitate, toate aceste etape: cresterea bovinelor de reproductie Angus, achizitia de vitei, ingrasarea acestora, prelucrarea carnii si comercializarea acesteia atat in Romania, cat si in Europa de Vest.

Carnea de vita este comercializata cu succes in Europa de Vest, precum si in Romania. Fie ca are ca destinatie restaurante sau macelarii, ca se gaseste in sistemul retail national sau este achizitionata online prin primul online shop din Romania care vinde aceasta carne deoesebita. Consumatorii pot beneficia de toate proprietatile unei carni de calitate superioara, produsa local.

In ultimii 3 ani s-a investit permanent in accesarea unor piete cat mai accesibile pentru clienti, iar in paralel, in dezvoltarea unei culturi bogate in ceea ce priveste modul de preparare si beneficiile consumului carnii de vita. Scopul a fost nu doar intampinarea cerintelor iubitorilor de carne de vita dar si cresterea calitatii produselor consumate de catre populatie si informarea in domeniu.

Odata cu sarbatorirea celor 10 ani de activitate pe plaiurile romanesti, vine un moment bun de restabilire a urmatoarelor puncte de reper. Viitorul Karpaten Meat Group este asteptat cu o dezvoltare accentuata atat pe zona de ferme, cat si pe cea a carnii de vita Premium Angus. Investitia circulara in capacitatea fermei creste, aducand treptat rezultate tot mai rasunatoare.